Pole tekstowe:                     ZESPÓŁ SZKÓŁ w GOŹDZIE         
                         SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE
                              PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA   im. JANUSZA KORCZAKA 
                          PUBLICZNE  GIMNAZJUM im. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO 
Pole tekstowe:                     ZESPÓŁ SZKÓŁ w GOŹDZIE         
                         SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE
                              PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA   im. JANUSZA KORCZAKA 
                                           z oddziałami gimnazjalnymi

Przedszkole

Bezpieczne dziecko

Galeria fotografii

Sukcesy naszej szkoły

Stołówka szkolna

Biblioteka

Pedagog

Projekty

Zajęcia pozalekcyjne

Dokumenty szkoły

Rekrutacja

Kalendarz wydarzeń

Samorząd Uczniowski

Rodzice

Wychowawcy klas

Pracownicy szkoły

Patroni

Historia szkoły

Aktualności

Strona główna

Samorządowe Przedszkole w Goździe

 

Zapraszamy dzieci do przedszkola od 4 września 2017 roku

Przedszkole będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach   7.30 – 16.30

 

Oddział dzieci  3 – letnich  - sala numer  1

Nauczyciele: p. Anna Wójcicka

                        p. Beata Mąkosa

 

Oddział dzieci 4 – letnich  - sala numer  2

Nauczyciele: p. Ilona Gruszczyńska

                        p. Emilia Szymczak – Kopyt

 

W miesiącu wrześniu żywienie dzieci będzie na dotychczasowych zasadach, czyli jeden gorący posiłek /obiad/. Śniadanie i podwieczorek dzieci przynoszą do  przedszkola.

Od października zastaną wprowadzone zmiany  w żywieniu.

Będzie zagwarantowane:

- śniadanie

- obiad  /2 dania/

- podwieczorek

 

Zapraszamy Rodziców na pierwsze zebranie, które odbędzie się w drugim tygodniu września. O  dniu i godzinie zebrania poinformujemy Państwa w stosownym  terminie.

Dzienny rozkład zajęć w przedszkolu jest umieszczony na tablicy ogłoszeń w budynku przedszkola  i na stronie internetowej /od 04.09.2017r./ w  dokumenty.

 

Ramowy rozkład dnia 3-latki

 

730 - 815 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy  w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.

815 - 830 - Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne w łazience. Promowanie nawyków prozdrowotnych.

830 - 900- Śniadanie - kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia.

900 - 920 -  Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą. Zabawy ruchowe, tematyczne organizowane przez nauczyciela.

920 - 1000 - Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. Zabawy ruchowe, artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Zajęcia plastyczne, logopedyczne.

1000 – 1050 -  Zabawy dowolne i organizowane według potrzeb i zainteresowań dzieci na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali.

1050 – 1100 - Przygotowanie do leżakowania. Czynności porządkowe i higieniczne.

1100 – 1150 - Leżakowanie - odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD.

1150 – 1200 - Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

1200 - 1230 - Obiad.

1230 - 1330 - Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

1330 - 1415 - Utrwalenie poznanych treści  i innych form aktywności organizowanych przez nauczyciela.

1415 - 1430 - Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

1430 - 1500 - Podwieczorek.

1500 - 1630 - Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia o charakterze wychowawczym, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia 4-latki

 

800 – 900 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.

900- 915 -Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne w łazience. Promowanie nawyków prozdrowotnych.

915 – 945- Śniadanie- kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia.

945 – 1005 -  Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą. Zabawy ruchowe, tematyczne organizowane przez nauczyciela.

1005 – 1045 - Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. Zabawy ruchowe, artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe.

1045 – 1145 -  Zabawy dowolne i organizowane według potrzeb i zainteresowań dzieci na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali.

1145 – 1225- Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Ćwiczenia relaksacyjne. Zajęcia plastyczne, logopedyczne. Zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

 1225 - 1240 - Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

1240 - 1310 - Obiad.

1310 – 1325 - Przygotowanie do leżakowania. Czynności porządkowe i higieniczne.

1325 - 1410 - Leżakowanie—odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD.

1410 – 1455 - Utrwalenie poznanych treści  i innych form aktywności organizowanych przez nauczyciela.

1455 – 1510 - Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

1510 – 1540 - Podwieczorek.

1540 – 1600 - Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia o charakterze wychowawczym, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.

Zabawa Andrzejkowa

"Hokus-pokus, czary-mary,
niech się spełnią andrzejkowe czary.”

23 listopada w Przedszkolu zapanowała magiczna atmosfera, ponieważ świętowane były Andrzejki. Andrzejki to wieczór wróżb odprawianych w wigilię św. Andrzeja, czyli noc z 29 na 30 listopada. Według dawnych wierzeń ta noc miała magiczną moc, uchylającą wrota do nieznanej przyszłości.

Andrzejki w Naszym Przedszkolu to już tradycja. Ten dzień był dniem radosnych zabaw i wróżb, w których dzieci mogły poznać swoją bliższą i dalszą przyszłość. Nie zabrakło  ustawiania bucików, przekłuwania serduszek z imionami, wróżenia za pomocą wirującej butelki, itp.  Wróżby przeplatane były tańcami oraz zabawami przy skocznej muzyce. Zabawa była udana. Dzieci wróciły do domu w doskonałych humorach.

 

Dzień Pluszowego Misia

 

28 listopada grupę trzylatków odwiedziła klasa 1 a wraz ze swoją wychowawczynią, Panią Joanną Trybuł, by wspólnie świętować obchody Dnia Pluszowego Misia. W tym dniu najważniejszymi gośćmi były pluszowe misie przyniesione przez dzieci z domu. Po śniadaniu rozpoczęła się wesoła zabawa. Rozpoczęliśmy od powitalnej rymowanki. Następnie dzieci wysłuchały wiersza, pt. ,,Miś’’, na podstawie którego odpowiedziały na pytanie: ,,Jaki jest miś?’’. Kolejnym ważnym punktem dnia było poznanie misiów - bohaterów różnych bajek. Po tańcach przy piosnce ,,Pokochaj Pluszowego misia’’ nadszedł czas na najważniejszy punkt uroczystości, czyli tort, zdmuchnięcie świeczki, wspólne odśpiewanie ,,Sto lat’’ i oczywiście słodki poczęstunek.

           Po dniu pełnym wrażeń misie wraz ze swoimi właścicielami wrócili do domów, by znowu przytulić się przed zaśnięciem.

 

 

Przedszkolaki w świecie dinozaurów

 

30 listopada był dla dzieci z grupy 3 – latków dniem pełnym niespodzianek, a także okazji do zdobywania wiedzy o świecie. Obchodziliśmy bowiem święto znanych prehistorycznych stworzeń. Dzieci miały okazję poznać wszystkich dawnych władców lądów i wód, zarówno tych łagodnych, jak i groźnych. Przedszkolaki wykazały olbrzymie skupienie
i zainteresowanie podczas prezentowania im wiadomości o Dinozaurach, oglądania albumów i wykonywania prac plastycznych. Zajęcia rozbudziły u niektórych pasję, a przygoda z dinozaurami dopiero się rozpoczęła.

 

11 listopada w pamięci przedszkolaków

 

Z okazji Święta Niepodległości dzieci z Samorządowego Przedszkola w Goździe uczestniczyły w zajęciach poświęconych symbolom narodowym. Przedszkolaki zapoznały się z wyglądem Godła Polski oraz utrwaliły sobie barwy narodowe. Dumnie, przyjmując właściwą postawę ,,na baczność’’, odśpiewały z pomocą wychowawczyni hymn Polski ,,Mazurek Dąbrowskiego’’. W dalszej części zajęć dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych nawiązujących do omawianego tematu, pokazywały na mapie stolicę Polski – Warszawę, a na zakończenie wykleiły z papieru kolorowego flagę Polski.

          Głównym celem spotkania było kształtowanie miłości i przywiązania do kraju ojczystego, jego kultury i tradycji oraz poznanie symboli narodowych naszego kraju.

           Dzień Niepodległości stał się bardzo radosnym dniem w naszym przedszkolu i mamy nadzieję, że zapadnie on w pamięci naszych ,,Małych Polaków’’. Dzięki udziałowi w tego typu uroczystościach przedszkolaki od najmłodszych lat kształtują pozytywne postawy i uczucia patriotyczne.

 

Wiersz i piosenka na listopad – grupa 3 - latki

Piosenka pt.
,,Czysty przedszkolak”

 

I. Mam czystą buzię

jestem uczesany,

na koszulce nie mam

żadnej tłustej plamy.

 

II. Czyste paznokcie,

bluzeczka wyprana,

umyte dokładnie

łokcie i kolana.

 

III. Nie niszczę ubrania

o swój wygląd dbam,

zawsze przed 

ręce myję sam.

 

Wiersz pt. ,,Na zdrowie” -
B. Lewandowska

 

Doktor rybka niech nam powie,
jak należy dbać o zdrowie!
Całe ciało myje co dzień pod prysznicem, w czystej wodzie. Wie, że zęby białe czyste lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo chrupać marchew na surowo.  
Rób tak samo, bo chcesz chyba tak zdrowy być jak ryba.

 

Piosenka i wierszyk dla 3 latków do nauki w październiku

Piosenka „Jestem samodzielny”                        

 

I. Sam ubieram buty,  

zapinam ubranie.   

Potrafię też ładnie   

zjadać sam śniadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały,   

 wszystko robię sam.

Jeśli nie wierzycie,   

to pokażę wam.   

II. Po zabawie zawsze   

zabawki układam,

bardzo nie lubię,

kiedy jest bałagan.

Ref.: Chociaż…   

III. Jestem przedszkolakiem   

dzielnym i wesołym,

lubię moją panią,

dzieci i przedszkole.

Ref.: Chociaż…

 

Wiersz I. Suchorzewskiej Mam trzy lata.

                            

Mam trzy latka, trzy i pół,
sięgam głową ponad stół,
mam fartuszek z muchomorkiem,
do przedszkola chodzę z workiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia. 
Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu
nauczyłam się w przedszkolu.

 

Nasze najmłodsze przedszkolaki to prawdziwe ZUCHY. Mimo początkowych trudności, już odnalazły się w przedszkolu. Chętnie bawią się w grupie rówieśniczej, poznają otaczającą nas przyrodę, uczą wierszyków, piosenek i tańców, słuchają bajek, zjadają pyszne obiadki oraz odpoczywają. Tworzą piękne budowle z klocków. A na szczególną uwagę niewątpliwie zasługują piękne prace plastyczne wykonane przez dzieci, które można oglądać i podziwiać na naszej przedszkolnej wystawie.