Pole tekstowe:                     ZESPÓŁ SZKÓŁ w GOŹDZIE         
                         SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE
                              PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA   im. JANUSZA KORCZAKA 
                          PUBLICZNE  GIMNAZJUM im. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO 
Pole tekstowe:                     ZESPÓŁ SZKÓŁ w GOŹDZIE         
                         SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE
                              PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA   im. JANUSZA KORCZAKA 
                                           z oddziałami gimnazjalnymi

Przedszkole

Bezpieczne dziecko

Galeria fotografii

Sukcesy naszej szkoły

Stołówka szkolna

Biblioteka

Pedagog

Projekty

Zajęcia pozalekcyjne

Dokumenty szkoły

Rekrutacja

Kalendarz wydarzeń

Samorząd Uczniowski

Rodzice

Wychowawcy klas

Pracownicy szkoły

Patroni

Historia szkoły

Aktualności

Strona główna

Samorządowe Przedszkole w Goździe

 

Zapraszamy dzieci do przedszkola od 4 września 2017 roku

Przedszkole będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach   7.30 – 16.30

 

Oddział dzieci  3 – letnich  - sala numer  1

Nauczyciele: p. Anna Wójcicka

                        p. Beata Mąkosa

 

Oddział dzieci 4 – letnich  - sala numer  2

Nauczyciele: p. Ilona Gruszczyńska

                        p. Emilia Szymczak – Kopyt

 

W miesiącu wrześniu żywienie dzieci będzie na dotychczasowych zasadach, czyli jeden gorący posiłek /obiad/. Śniadanie i podwieczorek dzieci przynoszą do  przedszkola.

 

Od października zastaną wprowadzone zmiany  w żywieniu.

Będzie zagwarantowane:

- śniadanie

- obiad  /2 dania/

- podwieczorek

 

Zapraszamy Rodziców na pierwsze zebranie, które odbędzie się w drugim tygodniu września. O  dniu i godzinie zebrania poinformujemy Państwa w stosownym  terminie.

 

Dzienny rozkład zajęć w przedszkolu jest umieszczony na tablicy ogłoszeń w budynku przedszkola  i na stronie internetowej /od 04.09.2017r./ w  dokumenty.

 

Ramowy rozkład dnia 3-latki

 

730 - 815 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy  w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.

 

815 - 830 - Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne w łazience. Promowanie nawyków prozdrowotnych.

 

830 - 900- Śniadanie - kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia.

 

900 - 920 -  Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą. Zabawy ruchowe, tematyczne organizowane przez nauczyciela.

 

920 - 1000 - Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. Zabawy ruchowe, artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Zajęcia plastyczne, logopedyczne.

 

1000 – 1050 -  Zabawy dowolne i organizowane według potrzeb i zainteresowań dzieci na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali.

 

1050 – 1100 - Przygotowanie do leżakowania. Czynności porządkowe i higieniczne.

 

1100 – 1150 - Leżakowanie - odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD.

 

1150 – 1200 - Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

 

1200 - 1230 - Obiad.

 

1230 - 1330 - Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

 

1330 - 1415 - Utrwalenie poznanych treści  i innych form aktywności organizowanych przez nauczyciela.

 

1415 - 1430 - Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

 

1430 - 1500 - Podwieczorek.

 

1500 - 1630 - Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia o charakterze wychowawczym, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia 4-latki

 

800 – 900 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.

 

900- 915 -Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne w łazience. Promowanie nawyków prozdrowotnych.

 

915 – 945- Śniadanie- kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia.

 

945 – 1005 -  Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą. Zabawy ruchowe, tematyczne organizowane przez nauczyciela.

 

1005 – 1045 - Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. Zabawy ruchowe, artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe.

 

1045 – 1145 -  Zabawy dowolne i organizowane według potrzeb i zainteresowań dzieci na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali.

 

1145 – 1225- Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Ćwiczenia relaksacyjne. Zajęcia plastyczne, logopedyczne. Zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

 

 1225 - 1240 - Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

 

1240 - 1310 - Obiad.

 

1310 – 1325 - Przygotowanie do leżakowania. Czynności porządkowe i higieniczne.

 

1325 - 1410 - Leżakowanie—odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD.

 

1410 – 1455 - Utrwalenie poznanych treści  i innych form aktywności organizowanych przez nauczyciela.

 

1455 – 1510 - Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne przed posiłkiem.

 

1510 – 1540 - Podwieczorek.

 

1540 – 1600 - Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia o charakterze wychowawczym, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.

Piosenka i wierszyk dla 3 latków do nauki w październiku

 

Piosenka „Jestem samodzielny”                        

 

I. Sam ubieram buty,  

zapinam ubranie.   

Potrafię też ładnie   

zjadać sam śniadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały,   

 wszystko robię sam.

Jeśli nie wierzycie,   

to pokażę wam.   

II. Po zabawie zawsze   

zabawki układam,

bardzo nie lubię,

kiedy jest bałagan.

Ref.: Chociaż…   

III. Jestem przedszkolakiem   

dzielnym i wesołym,

lubię moją panią,

dzieci i przedszkole.

Ref.: Chociaż…

 

 

Wiersz I. Suchorzewskiej Mam trzy lata.

                     

Mam trzy latka, trzy i pół,
sięgam głową ponad stół,
mam fartuszek z muchomorkiem,
do przedszkola chodzę z workiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia. 
Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu
nauczyłam się w przedszkolu.